12 گام برای برگزاری همایش ها و ورکشاپ های موفق

 

 

برگزاری همایش و ورکشاپ های فنی و مهارتی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق این برنامه ریزی همراه باشد. 
12 گام برگزاری همایش و ورکشاپ به شرح ذیل می باشد: 

1. تعیین هدف: ابتدا باید هدف اصلی برگزاری همایش یا ورکشاپ را مشخص کنید. آیا هدف شما ارائه اطلاعات، آموزش، ایجاد ارتباطات جدید یا تبادل نظر و... است؟

2. برنامه‌ریزی مالی: برآورد هزینه‌های مختلف همایش یا ورکشاپ شامل اجاره مکان، خرید تجهیزات، نیروی انسانی، هزینه تبلیغات و سایر هزینه‌های مربوطه. همچنین باید منابع مالی را از طریق یافتن حامیان مالی جذب نمایید.

3. مکان و زمان: انتخاب مکانی که با توجه به جمعیت هدف، بودجه موجود و نیازهای فنی مناسب باشد. همچنین باید زمانی را که برای شرکت کنندگان مناسب است، در نظر بگیرید.

4. تشکیل کمیته برگزاری: تشکیل یک تیم مسئول برگزاری متشکل از اعضای متخصص، می‌تواند برگزاری همایش را بسیار سهل‌تر نماید. هر عضو می‌تواند مسئولیت‌های خود را به عهده بگیرد و فعالیت‌ها را هماهنگ کند.

5. جذب سخنرانان و اساتید و مربیان : به دنبال سخنرانان حاکم بر حوزه مرتبط با هدف برگزاری همایش یا ورکشاپ باشید. همچنین، اساتید و مربیان صاحب سبک و برند، می‌توانند موفقیت همایش یا ورکشاپ شما را تضمین نمایند.

6. تهیه کنداکتور دقیق و جذاب : ارائه برنامه علمی دقیق، که شامل سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها، جلسات پنلی و سایر فعالیت‌ها است. تلاش کنید تا برنامه جذاب، متنوع و مرتبط با هدف همایش یا ورکشاپ باشد.

7. تبلیغات و بازاریابی: استفاده از روش‌های مناسب به منظور جذب شرکت کنندگان، از جمله تبلیغات در رسانه‌ها، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌های دعوت و همکاری با شبکه‌های حرفه‌ای که ارتباط مویرگی با مخاطبان هدف همایش دارند.

8. ثبت‌نام شرکت کنندگان: ایجاد یک بستر مناسب حضوری یا تلفنی و یا ترجیحا، سامانه ثبت‌نام آنلاین، برای دریافت اطلاعات شرکت کنندگان و ثبت نام انان و نظارت بر تعداد آن‌ها و مدیریت پروسه ثبت‌نام‌.

9. فراهم کردن تجهیزات و امکانات: تامین تجهیزات مورد نیاز برای سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و جلسات. همچنین فراهم کردن اینترنت پرسرعت، دیتا پروژکتور، ویدئو کنفرانس و سایر امکانات فنی مورد نیاز اساتید و سخنرانان جهت برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه‌ها و... 

10. برگزاری همایش یا ورکشاپ: روز برگزاری همایش یا ورکشاپ، جلسات و فعالیت‌ها بر اساس برنامه طراحی شده به ترتیب انجام شوند. تلاش کنید تمام جزئیات را کنترل کرده و با مهارت حل مسئله، مشکلات پیش بینی نشده را برطرف نمایید. 

11. بررسی نظرات شرکت کنندگان: بعد از اتمام همایش یا ورکشاپ، با جمع آوری و بررسی نظرات و انتقادات و پیشنهادات، اساتید و پرسنل و همکاران خود و مهمتر از همه بازخورد شرکت کنندگان، نسبت به بهبود پروپوزال یا طرح همایش بعدیتان، تغییرات لازم را اعمال نمایید.

12. گزارش‌گیری و ارزیابی: تهیه گزارشی که شامل جزئیات همایش یا ورکشاپ، شرکت کنندگان، انتقادات و پیشنهادات است. این ارزیابی می‌تواند بسیار با ارزش و تاثیرگذار برای برگزاری همایش ها و ورکشاپ های آینده باشد.

با رعایت این اصول و برنامه‌ریزی آگاهانه، می‌توانید همایش یا ورکشاپ موفقیت‌آمیزی را برگزار کنید و شرکت کنندگان را متعهد و راضی نگه دارید.

سارا گفت:
درسته که آموزشگاه فن آوران اولین و تنها آموزشگاهی هست، تو مازندران که دوره برگزاری همایش و ورکشاپ رو برگزار میکنه؟
    آموزشگاه فن آوران گفت:
    آموزشگاه فن آوران اولین آموزشگاهی بود، که این دوره رو برای تعدادی از همکاران آموزشگاه دار و شرکت های علاقمند برگزار کرد و با توجه به اینکه کارآموزان این دوره همایش ها و کارگاههای موفقی برگزار کردن استقبال از این دوره تو آموزشگاه فن آوران بسیار زیاده و تا جایی که اطلاع داریم تنها آموزشگاه برگزار این دوره تو استان هست.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید